اطلاعات من و تو ،دانش ما !

سهیلا سلطانی  8/11/87    soheila_soltani@yahoo.com

امروزه شعار اکثر بانک ها برای قوی و به روز نشان دادن بانک و ارائه جدیدترین خدمات بانکی، توسعه بانکداری الکترونیکی است. همه بانک ها در تبلیغات خود به صحبت از خدمات الکترونیکی خود که موجب سرعت و دقت و راحتی در کارها و عدم نیاز به حضور در شعبه است اشاره دارند و همه جا عنوان می کنند که هدف آنها کاهش مراجعات حضوری به شعب است. ولی با نگاهی گذرا نه تنها به خیابانهای اصلی  شهر بلکه تعداد زیادی از خیابانهای فرعی نیز می بینیم ، آنچیزی که بیشتر از همه خودنمایی می کند شعب بانک های مختلف است که تنها در چند قدمی یکدیگر قرار دارند و گویی بر سر ایجاد شعب با یکدیگر رقابتی سخت دارند. آیا لزوم توسعه بانکداری الکترونیکی در افزایش تعداد شعب است. اگر قرار است خدمات به مشتریان بانک ها الکترونیکی شود دیگر چه نیازی به این تعداد شعبه است. این درست است که فعلا در کشور زمینه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی برای همه فراهم نیست و همه مردم دانش استفاده از آن را ندارند ولی این امکان و دانش به طور فزاینده ای در حال گسترش است و بسیاری از مردم که حتی تا یکسال پیش نمی دانستند بانکداری الکترونیکی چیست از آن استفاده می کنند. پس اگر خدمات بانکداری الکترونیکی گسترده تر شود و بسیاری از عملیات بانکی از این طریق صورت پذیرد چه سرنوشتی در انتظار این شعب و کارکنان آنها خواهد بود. بهتر نیست بانکها به جای افزایش تعداد شعب و افتخار به این موضوع سعی در توسعه بانکداری الکترونیکی ، زیر ساخت های آن ، فرهنگ سازی و هزاران مساله مرتبط با آن داشته باشند و امکانی را فراهم کنند تا هر فردی تنها با چند کلیک یا یک تماس حساب بانکی افتتاح کند ویا عملیات بانکی خود را انجام دهد. در خبرها آمده که بانک دی از سال آینده با محوریت بانکداری متمرکز و بانکداری الکترونیکی کار خود را آغاز خواهد کرد. آیا این بانک که اساس وجودی خود را بر پایه بانکداری الکترونیکی گذاشته است نیز به سرنوشت بانک های کنونی دچار خواهد شد و هر روز شاهد بالا رفتن تابلوی جدیدی از این بانک خواهیم بود و یا نه انقلابی در بانکداری الکترونیکی ایجاد خواهد کرد و راهی را پیش خواهد گرفت تا تنها با چند شعبه کل کشور را تحت پوشش قرار دهد و تعداد بسیار زیادی مشتری الکترونیکی داشته باشد. آیا این امکان دور از ذهن است یا به واسطه برنامه ریزیها و فرصت ها و توسعه امکانات می توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد. آیا می توان روزی را شاهد بود که بانک ها تنها در سایت های اینترنتی یا در گوشی موبایل،ATM، POST، تلفن ثابت وهر وسیله ارتباطی دیگری به جز تعداد  بیشمار شعب در خیابانها  که مکان کسب وکار از حرفه های دیگر را گرفته اند، خدمات بانکی خود را ارئه دهند؟

نوشته شده توسط سهیلا سلطانی در ساعت 19:8 | لینک  | 

دومین کنفرانس جهانی مدیریت زنجیره تأمین و سیستم های اطلاعات در نظر دارد در قالب برنامه ترکیبی مباحث نظری و کاربردی مبادرت به ارائه مقالات پذیرفته ، نشست های هم اندیشی و موضوعی، مودرکاوی های پژوهشی (Case Study )، تجارب موفق (Best Practice )، کارگاه های تخصصی و تجارب و عملکردهای صنعتی نماید.
زنجیره تامین به عنوان یکی از جامع ترین متدهای مدیریت عملیاتی کسب و کار به ویژه در سطوح کلان اقتصادی در دنیای امروز تحولات بسیار شگرفی را به وجود آورده است. بیشتر سازمان های پویا با بهره برداری از مدل ها, ابزارها و شیوه های زنجیره تامین توانسته اند جریان ها و فرآیند های کاری خود را بهینه سازند و در ساختارهای کاری و اجرایی خود تغییر ایجاد کنند.
ویژگی مهم و جالب توجه زنجیره تامین اثرگذاری فراوان آن بر حوزه های کاری مختلف در لایه کسب و کار و تدارکات سازمان است. دومین کنفرانس بین المللی زنجیره تامین و سیستم های اطلاعاتی با هدف بررسی شرایط و راه کارهای عملیاتی پیاده سازی و توسعه سامانه های اطلاعاتی در صدد است زمینه نزدیکی افکار و انتقال تجربیات سازمان های ایرانی و خارجی را در زمینه توسعه زنجیره تامین فراهم نماید.
نگاه ویژه کنفرانس سال 1387 در 5 حوزه زیر متمرکز است که مقالات ارایه شده در این بخش ها در داوری ها اولویت بالاتری خواهند داشت. همچنین برای این حوزه ها نشست های تخصصی ویژه ای نیز برگزار خواهد شد.
. زنجیره تامین خدمات مالی ( بانک, بیمه, سرمایه گذاری و...)
. زنجیره تامین در صنایع نیمه سنگین( خودروسازی, لوازم خانگی و...)
. زنجیره تامین در صنایع سنگین( فولاد, ذوب آهن, سیمان و...)
. زنجیره تامین در صنایع نظامی
. زنجیره تامین در صنعت فناوری اطلاعات

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند با شماره 88844973 و 88844974 تماس بگیرند و یا به سایت www.scmis.ir مراجعه فرمایند.

نوشته شده توسط سهیلا سلطانی در ساعت 21:12 | لینک  |